27 januari 2014

CDA Aalsmeer/Kudelstaart steunt glastuinbouw in Schinkelpolder

PERSBERICHT: Het CDA Aalsmeer/Kudelstaart staat voluit achter de 'bestemming glastuinbouw' voor de Schinkelpolder in de gemeente Aalsmeer. Die mening werd bevestigd tijdens een werkbezoek van CDA'ers aan de bedrijven van Koppe Begonia Young Plants en Blom Palmen afgelopen vrijdag.

Een forse delegatie van de CDA-fractie, kandidaat raadsleden en bestuursleden bezocht op vrijdag 24 januari glastuinbouwbedrijven in de Aalsmeerse Schinkelpolder. ,,We zijn gesterkt in onze mening dat het toevoegen van andere bestemmingen in dit gebied de doodsteek is voor de glastuinbouw’’, aldus CDA-lijsttrekker Robbert-Jan van Duijn. ,,Tijdens het bezoek bij Koppe kwam nadrukkelijk tot uiting dat de glastuinbouwbedrijven elkaar nodig hebben. Hier valt nog een wereld te winnen om bedrijven bij elkaar te brengen en gezamenlijk het gebied op een hoger plan te brengen’’, vult hij aan. CDA-fractievoorzitter Jaap Overbeek: ,,De gemeente kan zich nog meer inspannen om het gebied te faciliteren. In Greenportverband vindt er onderzoek plaats om een warmtenet en een CO2-net aan te leggen, dat is een prima ontwikkeling.’’
Van Duijn: ,,Het CDA zal de verruimde glastuinbouw in de Schinkelpolder blijven ondersteunen en verzet zich tegen wezensvreemde initiatieven als Schipholparkeren in dit gebied. Het CDA staat voor een betrouwbare overheid. Het bestemmingsplan is nog geen half jaar oud, daar houden we aan vast.’’

-.-.-

Foto: De CDA-delegatie en de gastheren Bert Koppe en Leo van Dijk (uiterst rechts) en Sander van Voorn (Greenport Aalsmeer) en Marrien Muilwijk (LTO Noord Glaskracht), uiterst links, tijdens het bezoek aan de Schinkelpolder.