08 januari 2021

CDA blij met aanvang verkoop smartwoningen

Het CDA Aalsmeer-Kudelstaart is blij met de aanvang van de verkoop van smartwoningen aan de Zwarteweg, vlak voor IKC De Triade. Afgelopen 6 januari zijn deze woningen in de verkoop gegaan en al voor de zomervakantie van 2021 wordt aangevangen met de bouw van deze woningen. Deze woningen zijn ‘smart’ omdat de bouw al binnen 7 tot 8 maanden afgerond moet zijn.

In haar verkiezingsprogramma heeft het CDA opgenomen dat zij wil dat er specifiek gebouwd wordt voor doelgroepen zoals jongeren en ouderen en dat er meer in alternatieve woonvormen gebouwd moet worden. Deze woningen zijn daar het perfecte voorbeeld van. Ze zijn 68m2 groot en daarmee perfect geschikt voor alleenstaanden of starters. Doordat de 24 woningen snel gebouwd worden, hoeven starters die binnenkort het huis uit willen niet nog jaren te wachten voordat ze daartoe de mogelijkheid krijgen. De partij kijkt uit naar de oplevering van deze smartwoningen.