22 oktober 2020

CDA gaat verder tegen de eenzaamheid

In de week Tegen de Eenzaamheid van 1 tot 8 oktober heeft het CDA mooie planten rondgebracht bij Zorgcentrum Aalsmeer, het Kloosterhof, Mijnsheerlijckheid en Rozenholm om de oudere inwoners van Aalsmeer en Kudelstaart te laten weten dat ze niet vergeten worden. Ook heeft de partij verschillende planten mogen bezorgen in opdracht van lieve vrienden of familie aan hun naasten. Want alleen samen kunnen we strijden tegen eenzaamheid.

Het CDA vindt het een bijzondere actie waarbij ook heftige verhalen verteld werden, zeker gezien de moeilijke tijd waarin veel ouderen nu zitten en waarin de eenzaamheid toch erg gevoeld wordt. Met een bloemetje haalt het CDA de eenzaamheid natuurlijk niet weg, maar het kan voor sommigen wel  extra fleurigheid met zich mee brengen. Door een bloemetje te geven wordt het gesprek vaak vanzelf gestart en dat is vaak de eerste stap om eenzaamheid tegen te gaan.

Na aanleiding van deze actie heeft de CDA-fractie vragen gesteld aan het College van B&W over eenzaamheid in Aalsmeer. Zo wil de fractie weten waar inwoners of hun naasten terecht kunnen als eenzaamheid optreedt en hoe het college er voor gaat zorgen dat er meer aandacht komt voor eenzaamheid, niet alleen voor ouderen maar ook voor jongeren, helemaal gezien de huidige coronacrisis waarbij fysiek contact voor vele onmogelijk is. De fractie is in afwachting van de antwoorden van het college.

Het CDA wil als laatste nog Vireõ Plant en Klavervier Plant bedanken voor de sponsoring van de planten en Multi Supplies voor de snelle en meedenkende service van het stickerwerk.               Zonder hulp van deze bedrijven had de actie niet plaats kunnen vinden.