27 oktober 2017

CDA op bezoek bij Hoekwater

CDA op bezoek bij  P.Hoekwater B.V.

Hoe het begon

Op 19 jarige leeftijd trad Frans Sparnaaij in dienst bij het Aalsmeerse elektrotechnische installatiebedrijf van P.Hoekwater. Er was meteen een goede klik met de toenmalige eigenaar P.Hoekwater.  Ook toen Frans na circa 9 jaar het bedrijf verliet en bij andere bedrijven ging werken bleven er de goede contacten tussen Hoekwater en Sparnaaij. Hij was in deze periode werkzaam bij diverse bedrijven in de regio (o.a. VBA ) en deed zodoende enorm veel kennis en ervaring op, op allerlei terreinen van de elektrotechniek.  Door de goede verstandhouding met Hoekwater kon Frans in 1991 het bedrijf P. Hoekwater overnemen.                                                                                                                                  CDA-fractie en -bestuur op werkbezoek.                                                                                                   Na een hartelijk welkom op kantoor begon Sparnaaij met het vertellen van bovenstaande geschiedenis aan de CDA’ers.  Een CDA die, of het nu wel of geen verkiezingstijd is, met grote regelmaat bedrijven en instellingen bezoekt om zo te horen wat er leeft in de Aalsmeerse en Kudelstaartse samenleving.

Hard werken, samenwerken en bijblijven.                                                                                                                    Met hard werken, veel aan de weg timmeren en samenwerken is P.Hoekwater een veelzijdig installatiebedrijf met ca 10 vaste personeelsleden, regelmatig aangevuld met zogeheten inleners. Werkend voor bedrijven, overheid, instellingen en particulieren. Samenwerkend in diverse organisaties en met andere bedrijven en veel gebruik makend van de mogelijkheden van de moderne media.

Ontwikkelingen en duurzaamheid.                                                                                            Vol passie vertelde Sparnaaij aan de CDA’ers over de ontwikkelingen binnen zijn bedrijf en in de markt.  Natuurlijk ook over onderwerpen zoals ledverlichting, zonnepanelen, elektrisch vervoer, overschakeling naar gelijkstroom, oplaadpunten etc.  Duurzaamheid dat uit het hart moet komen en niet alleen de portemonnee moet dienen.  Het motto van Sparnaaij is ‘passie, bezieling en beleving’, een lijfspreuk dat goed past bij duurzaamheid.  Maar het bedrijf is ook klaar voor de toekomst als het gaat over voorzieningen om langer zelfstandig thuis te kunnen wonen, het opslaan van elektriciteit in combinatie met de elektrische auto, het onderling laten communiceren van diverse energiegebruikers in huis en bedrijf.

Meer communicatie door gemeente.                                                                                                             Maar er is nog veel te doen om alle duurzaamheidsdoelstellingen te halen, liet Sparnaaij, de man uit de praktijk, weten aan de aandachtig luisterende CDA’ers.  “De infrastructuur van ons elektriciteitsnet loopt achter op de ontwikkelingen, iedereen elektrisch laten koken kost veel elektra, warmtepompen gebruiken elektriciteit, hoe gaan we om met piektijden en opslag, met biogas versus aardgas enz.“.   Tenslotte gaf Sparnaaij de CDA’ers nog mee dat de gemeente meer zou moeten communiceren over de mogelijkheden en de faciliteiten op het gebied van duurzaamheid.  Na een interessante rondleiding ging het CDA weer heel wat wijzer op huis aan. Óp naar een duurzame toekomst.