14 december 2017

CDA stelt vragen over nieuwe dienstregeling openbaar vervoer

Donderdag jl. heeft Tom Verlaan van CDA Aalsmeer/Kudelstaart tijdens de raadsvergadering kritische vragen gesteld over de nieuwe dienstregeling. In de regio is het openbaar vervoer sinds 10 december flink verbeterd, maar daar lijkt Kudelstaart nog niet van te profiteren. Sterker nog, de verbeteringen lijken op sommige punten ten koste te gaan van de bereikbaarheid van Kudelstaart.

Nachtbus naar Kudelstaart vervalt.

Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling is Aalsmeer in de richting van Amstelveen en Amsterdam nu aangesloten op het R-net. Met een hogere frequentie en ook een betere aansluiting op Schiphol is het sinds zondag weer wat prettiger met het openbaar vervoer geworden. Maar helaas blijkt de frequentie van de nieuwe lijn 357 (de vervanger van de 172) naar Kudelstaart nog niet optimaal, gaat de 272 (spitslijn) in de ochtend vervallen en gaat de nachtbus niet verder rijden dan de Hortensialaan in Aalsmeer.  Dat laatste gaat vooral een tegenvaller worden voor de Kudelstaartse jongeren.

Gesprek

De portefeuillehouder verkeer vertelde dat sommige maatregelen tijdelijk zijn en dat dit onderwerp momenteel hoog op zijn agenda staat. Garanties voor een verdere verbetering zijn er nog niet, maar het CDA is blij met de voortvarende aanpak van de wethouder, die op korte termijn met Connexxion in gesprek gaat.