06 juni 2016

Eindelijk een nieuwe trailerhelling?

Op de website van de gemeente Aalsmeer staat " hoe maken we het verschil als waterdorp?". Bij het CDA begint dat met het creëren van een openbare plek waar je je kleine boot te water kan laten. Een alternatief voor de Brandweersteiger dus. Dit onderwerp hebben wij al meerdere keren aangekaart bij het college. De Brandweersteiger is alleen bedoeld voor de hulpdiensten. Nu maakt iedereen daar gebruik van en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Sterker nog, het is illegaal. Ton Smit en Ines van der Boon zijn daarom naarstig op zoek gegaan naar een geschikte locatie. En die hebben ze gevonden.

Nieuwe locatie de oplossing?

Of dit alternatief de oplossing is zal nog onderzocht moeten worden. Maar wat het CDA heeft bedacht is het volgende: Stel je rijdt met auto en trailer het Surfeiland op. Links zie je meteen een parkeerterrein. Direct voorbij dat parkeerterrein achter de heg zou dan een pad van betonplaten richting het water kunnen komen. Aan het eind van dat pad komt vervolgens de helling met steiger (zie ook de foto). Als de huidige voetgangerspaaltjes worden opgeschoven naar voren kan je met de trailer éérst doorrijden tot die paaltjes om dan goed de draai naar achteren te kunnen maken, richting het water.  Natuurlijk komen deze paaltjes dan te staan vóór de speelplekken zodat de kinderen veilig kunnen blijven spelen.

Waar laat je je trailer?

Ook over het parkeren heeft het CDA nagedacht. Op de hoek van de Beethovenlaan met de Haydnstraat, op enkele minuten loopafstand, ligt een parkeerterrein met voldoende plaats voor auto en trailer.

Volgend vaarseizoen klaar?

CDA heeft het voornemen om dit voorstel zo snel mogelijk voor te leggen aan de gemeenteraad en om het college te vragen de haalbaarheid van de plannen te onderzoeken. Als we steun vinden bij de andere partijen (en waarom niet?) en de wethouder dit voortvarend oppakt (en waarom niet?) kunnen we volgend voorjaar genieten van de mooie nieuwe openbare trailerhelling en kan Aalsmeer hiermee een mooi visitekaartje afgeven.