10 november 2021

Gerard Winkels over de afgelopen raadsperiode

CDA-raadslid Gerard Winkels vertelt hoe hij de afgelopen vier jaar heeft ervaren in de raad.

Het Waterfront

Om Aalsmeer voor haar inwoners nog leuker te maken heb ik meegewerkt aan de totstandkoming van het Waterfront. Het Waterfront is een strook langs de Westeinderplassen waarin een wandelboulevard, een zandstrand en diverse verblijfsmogelijkheden zijn geplaatst. Natuurlijk was er voorafgaand aan dit project een intensief participatie traject.

Maar net voordat de eerste schop de grond inging bleek dat de directe aanwonenden nog veel vragen hadden over het gebruik van het Waterfront, het parkeren in de omgeving en de inrichting van het Waterfront. Samen met de inwoners hebben wij er een mooi project van gemaakt. Een project waar veel inwoners goed gebruik van kunnen maken.

De Bloemhof

Daarnaast kon het gebied rondom de Bloemhof aan de Hornweg ook een opknapbeurt gebruiken. Er komen nu voorzieningen zodat jong en oud aan bewegingssport kunnen doen in de buitenlucht, zoals twee handbalkooien en bewegingsapparaten in de buitenlucht. Daarnaast wordt er een mooi wandelgebied gemaakt.

Afvalplan

De afvalverwerking van ons dorp stond al jaren op de planning om gewijzigd te worden zodat de inwoners zich meer bewust werden van de grote huishoudelijk afvalstromen. In 2020 is de discussie opnieuw opgestart. Daar is een toekomstbestendige afvalverwerking van Aalsmeer uit voort gekomen, waarbij begrippen als gemak voor de inwoner en lage kosten centraal staan.