30 juni 2015

Kinderburgemeester Vince Boom maakt kennis met CDA-fractie

PERSBERICHT - 'Aalsmeer 100% vrolijk en groen, dat gaan we doen' lichtte kinderburgemeester Vince Boom nog eens toe aan de fractie van het CDA Aalsmeer/Kudelstaart tijdens de vergadering die hij met zijn campagneteam in juni bezocht. Ook waarnemend burgemeester Jeroen Nobel woonde een deel van de vergadering bij om nader kennis te maken.

,,Het gebeurt niet vaak dat er twee burgemeesters een deel van dezelfde fractievergadering meemaken’’, constateerde waarnemend voorzitter Dirk van Willegen tijdens de fractievergadering van het CDA Aalsmeer/Kudelstaart. Vince Boom, de eerste kinderburgemeester van Aalsmeer vertelde de fractieleden wat zijn ideeën zijn en hoe hij campagne voerde om te worden gekozen. ,,We willen jonge kinderen dichter bij bestuur, overheid en politiek brengen. En de bestuurders tegelijk meer voeling geven met de samenleving'', aldus Van Willegen.

Jongerenlintjes
Vergelijkbaar met de benoeming van de kinderburgemeester is het uitreiken van een jongerenlintje, om extra aandacht te vestigen op jongeren die het goede voorbeeld geven. ,,Betrokkenheid van de jeugd bij de samenleving en het bestuur ervan willen stimuleren’’, aldus Van Willegen. Tijdens het Bruggenfestival heeft wethouder Gertjan van der Hoeven, samen met kinderburgemeester Boom, de eerste 'Jonge Helden'-lintjes uitgereikt aan de goochelende broers Roy en Justin Huiskens. Deze broers treden vaak belangeloos op en zijn ook ambassadeurs van de Stichting Opkikker. ,,Het zijn Aalsmeerders, om trots op te zijn’’, aldus Van Willegen.

-.-.-

foto-onderschrift: Kinderburgemeester Vince Boom en waarnemend burgemeester Jeroen Nobel temidden van het campagneteam en de fractie van het CDA Aalsmeer/Kudelstaart