27 oktober 2021

Tom Verlaan over het openbaar vervoer

Bij de vorige verkiezingen hebben we ingezet op goed openbaar vervoer. Met een nieuw busstation  langs de vernieuwde N196 hebben we een prima bereikbaarheid vanuit Aalsmeer naar alle richtingen, dag en nacht, zeven dagen per week. En dat alles uitgevoerd met vrijwel uitsluitend elektrische bussen. We hebben ook ingezet op goed openbaar vervoer voor Kudelstaart. Inmiddels wordt er gestudeerd op de bereikbaarheid van Leimuiden, om zo aansluiting te krijgen op de gemeentes ten zuiden van ons. Dat is wat meer ‘lange adem’.

We hebben ook ingezet op de mogelijkheid om ’s nachts Kudelstaart met openbaar vervoer te kunnen bereiken. Door de enorme verlaging van het aantal reizigers door corona is dat helaas nog niet gelukt maar wel hebben we inmiddels aan het eind van de lijn 358 op de Bilderdammerweg een oplaadpunt. Dat voorkomt dat er meer bussen tussen de Bilderdammerweg en het centrale oplaadpunt van Connexxion in Amstelveen rijden dan in de normale dienstregeling. Het zorgt er ook voor dat, als het aantal reizigers het weer toelaat, de bussen van lijn 358 ook in de weekenden ’s nachts makkelijker doorrijden naar Kudelstaart om op te laden.

Indirect hebben we zo Connexxion de mogelijkheid gegeven om de reizigers van en naar Kudelstaart optimaal te bedienen.

Dat is dus CDA #Altijd dichtbij in de praktijk.

Tom Verlaan