27 november 2020

Zilveren penning voor een Aalsmeers CDA lid

Tijdens een ‘druk bezochte’ digitale ALV op 21 november heeft Gido Oude Kotte afscheid als bestuursvoorzitter van het CDA Noord-Holland.

Oude Kotte heeft de Noord-Hollandse afdeling van de christendemocraten vier jaar lang geleid en in die tijd veel successen voor zijn provincie behaald. Onder zijn leiding zag vooral Den Haag de vertegenwoordiging van CDA-ers uit Noord-Holland groeien. Zo traden Wopke Hoekstra en Mona Keijzer toe tot het kabinet en werden Pieter Heerma en Ben Knapen voorzitters van de CDA Eerste en Tweede Kamerfractie. Ook met de nieuwe kandidaten-lijst voor de Tweede Kamer mag Oude Kotte tevreden zijn. Naast bekenden als Keijzer en Heerma, kwam tv-persoonlijkheid Lucille Werner in de top tien binnen. Jonge talenten als Harmen Krul (Den Helder), Jelle Beemster-boer (Schagen) en Eveline Tijm-stra (Purmerend) staan eveneens hoog op de CDA-lijst.

Tijdens de ledenvergadering werd Oude Kotte persoonlijk bedankt door verschillende CDA prominenten, zoals minister Wopke Hoekstra, staatssecretaris Mona Keijzer en Tweede Kamer fractievoorzitter Pieter Heerma. Als klap op de vuurpijl ontving de Aalsmeerse burgervader van de landelijke CDA-voorzitter Rutger Ploum de zilveren CDA-speld voor leden van verdienste. Oude Kotte wordt als voorzitter opge-volgd door de 41-jarige Daan Versteeg uit Naarden.

(Bron Nieuwe Meerbode 256 november 2020)