Paul van Soelen

raadslid

Paul van Soelen, 60 jaar jong en woon in Kudelstaart. Ik ben gehuwd en we hebben een dochter. In het dagelijkse leven ben ik directeur van Stichting Ceres Kringloopcentrum in Uithoorn. Daarnaast ben ik nu ruim drie jaar raadslid namens het CDA Aalsmeer/Kudelstaart.

Omdat sport mijn grote passie is, wil ik mij als vertegenwoordiger van het CDA Aalsmeer/Kudelstaart vooral inzetten voor alle sportverenigingen in Kudelstaart en Aalsmeer.  Of het nu voetbal, handbal, korfbal, zwemmen, schaatsen, atletiek, paardrijden, binnen- of buitensport is, het maakt niet uit. Iedereen moet kunnen sporten. Bij voorkeur op ieder niveau. En niet alleen de valide sporter, maar ook voorzieningen voor de gehandicapte sporter. We hebben gelukkig veel mooie sportvoorzieningen in onze gemeente. Maar deze zullen voor wat betreft het onderhoud wel de nodige aandacht moeten blijven houden. Oftewel, onze sportvoorzieningen op een heel goed niveau houden.

Kudelstaart en Aalsmeer zijn dorpen met enorm veel vrijwilligers. Vrijwilligers die veel aan het werk zijn voor onder andere sportverenigingen, culturele organisaties en bij kerken. Zij steken allemaal heel veel vrije tijd in het organiseren van geweldige activiteiten voor de Kudelstaartse en Aalsmeerse inwoners. Ik ben trots op deze mensen en wil hen ondersteunen waar dat kan. Ik wil het organiseren van activiteiten aanmoedigen en zorgen voor zo min mogelijk bureaucratie.

Ook de recreatie en het toerisme hebben mijn grote interesse. Met een prachtige waterplas als de Westeinder voor de deur en aan de andere kant van de gemeente een deel van het mooie Amsterdamse Bos, moeten we ons gelukkig prijzen. Graag wil ik mij inzetten voor het uitbreiden van de recreatiemogelijkheden binnen onze gemeente.

De economie is natuurlijk de motor van onze gemeente. De bevolking van Kudelstaart en Aalsmeer is zeer ondernemend. Er zijn weinig gemeenten in Nederland, waar een dergelijk grote diversiteit aan gezonde ondernemingen is gevestigd. Zowel kleine ondernemingen als grote internationale ondernemingen. Er wordt heel hard gewerkt in onze gemeente en daar heb ik groot respect voor. Als CDA Aalsmeer/Kudelstaart moeten we altijd blijven kijken waar wij deze ondernemers kunnen steunen bij hun plannen.

Maar voor alles geldt, dat niemand het alleen kan. Niet de vrijwilliger, niet de ondernemer, niet de inwoner en niet het raadslid. Samen moeten we het doen! Samen komen we tot de beste resultaten en kunnen we trots blijven op onze prachtige gemeente. En als CDA Aalsmeer/Kudelstaart zijn wij voor u #AltijdDichtbij om het samen te doen.