07 maart 2017

Jaap Bond opent Kooyhaven in Den Helder

Op dinsdag 7 maart opende CDA-gedeputeerde Jaap Bond het havengebonden bedrijventerrein Kooyhaven in Den Helder. De ontwikkeling van dit terrein was een belangrijk punt in het verkiezingsprogramma van het CDA Noord-Holland.

Jaap Bond: “De gemeente Hollands Kroon, de gemeente Den Helder en het consortium hebben nauw met elkaar samengewerkt om de realisatie van Kooyhaven vorm te geven. Vorig jaar nog werden we per boot naar de Kooyhaven gevaren om de eerste paal te slaan. En nu staan we voor de volgende mijlpaal: De eerste 5 hectaren en de kade zijn inmiddels opgeleverd aan Port of Den Helder. Gezien de sterke geografische ligging, langs een van de drukste zeeroutes ter wereld en op de kortste afstand van de offshore olie- en gasmarkt en de snel opkomende offshore windenergiemarkt, geldt Den Helder nationaal en internationaal als ideale pitstop voor het bedrijfsleven dat direct en indirect actief is in offshore business. En de economische kansen zullen verder reiken dan Den Helder, de hele Kop kan hier van mee profiteren. Ik ben dan ook blij dat, na een lange voorgeschiedenis het terrein officieel in bedrijf is.”