01 november 2017

Bezoekers onder indruk van Provinciehuis Noord-Holland

'We hadden nooit gedacht dat er zoveel cultureel erfgoed schuil gaat in dit prachtige gebouw'. Dit zei bestuurslid Arie de Vos van de veiling 'Kudelstaart voor Kudelstaart' na afloop van het bezoek van een delegatie Kudelstaarters aan Paviljoen Welgelegen, het Provinciehuis van Noord-Holland. Het bezoek was een initiatief van CDA-Statenlid Hermen de Graaf, die woont in Kudelstaart (gemeente Aalsmeer).

'Een bezoek aan Paviljoen Welgelegen is een terugblik in de tijd. En tegelijk een inkijkje in Provinciale Staten en de manier waarop de provincie Noord-Holland wordt bestuurd. Deze bezoeken hebben geen politiek karakter, dat is zo afgesproken' licht Hermen de Graaf toe. 'We kunnen het organiseren voor iedereen die belangstelling heeft en contact opneemt'.

Een bezoek duurt zo'n 1,5 tot 2 uur en de delegatie wordt rondgeleid door een professionele gids. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via [email protected].

Veel te zien

Paviljoen Welgelegen is op zich een bezienswaardigheid en meer dan dat. Naast de historische tentoonstelling is er altijd een expositie met hedendaagse kunst. De beelden in en om het Paviljoen zijn prachtig en de stijlkamers heel bijzonder. 'Dankzij de toelichting door de gids krijgen de bezoekers extra accenten mee en dat maakt een bezoek meer dan waard', concludeerden delegatieleden na afloop van het in september gehouden bezoek.

Foto: De delegatie van veiling 'Kudelstaart voor Kudelstaart bij de ingang van Paviljoen Welgelegen, het fraaie provinciehuis van Noord-Holland.