18 juni 2019

CDA op de bres voor dorpswerk Noord-Holland

Tijdens de bespreking van het nieuwe Noord-Hollandse coalitieakkoord heeft fractievoorzitter Dennis Heijnen van het CDA zich hard gemaakt voor Dorpswerk Noord-Holland. Hij sloot zijn inbreng bij het bespreken van het coalitieakkoord af met ‘ik zou hier, ondanks een akkoord waar ik veel op aan te merken heb, toch als gelukkig man weggaan als duidelijk is dat Dorpswerk NH zijn werk gewoon kan voortzetten met een subsidie van de provincie.’

Heijnen benoemde deze partij in het bijzonder omdat Dorpswerk Noord-Holland zich grote zorgen maakt. De organisatie zet zich al jaren zeer succes vol in voor de leefbaarheid van het platteland en kreeg vier jaar terug opnieuw een subsidie voor de periode 2015-2019. In het nieuwe akkoord staat hier niets over, de partij vraagt zich af of de subsidie blijft bestaan. Helaas zijn GroenLinks, VVD, D66 en de Partij van de Arbeid niet ingegaan op de gestelde vragen tijdens de behandeling van het coalitieakkoord en blijft de onzekerheid voor Dorpswerk NH bestaan.