12 februari 2019

CDA presenteert met trots verkiezingsprogramma Provinciale Staten Noord-Holland

Haarlem – Vandaag staat het definitieve verkiezingsprogramma van het CDA voor de Provinciale Staten online. Het programma, getiteld ‘ Noord-Holland, Nieuwe Hoogte’ staat bomvol ambitieuze plannen. Lijsttrekker Dennis Heijnen is zeer tevreden met het resultaat.  ‘De afgelopen jaren is mede dankzij ons beleid de provinciale economie flink aangetrokken en de provincie een stukje mooier geworden. De groei en de grote diversiteit maakt dat het goed toeven is. De groei brengt echter ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Daarom wil het CDA juist nu verder investeren in onze provincie.’

Het CDA zet in het programma vol in op woningbouw. In de hele provincie heerst krapte op de woningmarkt. Sommige steden en dorpen zijn daardoor onbereikbaar voor gemiddelde inkomens, met sociale ongelijkheid tot gevolg. Om aan de vraag voor betaalbare woningen te kunnen voldoen, wil het CDA ruimte voor bouwen buiten de grenzen van steden en dorpen. Naast de toestemming voor buiten stedelijk bouwen, wil het CDA ook inzetten op aanjaagteams om zo snel mogelijk te kunnen bouwen. De schop moet in de grond, aldus de lijsttrekker.

De groei brengt ook uitdagingen met zich mee voor bereikbaarheid. Investeren in flexibel openbaar vervoer is belangrijk, zodat OV weer voor iedereen bereikbaar wordt. Ook betere spreiding van het toerisme en verdere verduurzaming van de energievoorziening zijn onderwerpen waar het CDA op in wil zetten. Behoud van waardevolle landbouw, waarbij we combinaties zoeken met natuur en het verhogen van de biodiversiteit. Fors investeren in cultuur en cultuureducatie, met ook in de vele vrijwilligers. Kortom, het CDA is klaar om nu door te pakken om Noord-Holland naar Nieuwe Hoogte te brengen!

Lees het volledige programma hier.