09 november 2020

CDA steekt provinciale vrijwilligers een hart onder de riem in Corona tijd

Het CDA Noord-Holland heeft in een motie, die zij samen indiende met de ChristenUnie, PvdA, SP en GroenLinks aan het college van Gedeputeerde Staten gevraagd om provinciale vrijwilligers een hart onder de riem te steken en waardering te betonen voor hun inzet in deze uitdagende Corona tijden.

De coronatijd valt velen van ons zwaar. De provincie probeert op allerlei manieren ondersteuning te bieden. Het CDA vraagt daarbij aandacht voor de provinciale vrijwilligers. Het gaat om 13.500 vrijwilligers in het groen, 80 in het Huis van Hilde en ongeveer 560 in de buurtbussen. CDA-fractievoorzitter Dennis Heijnen: ‘Het CDA ziet vrijwilligerswerk als één van dé bindmiddelen in de samenleving. De provinciale vrijwilligers zijn betrokken mensen, in meerderheid 65+. Een groep voor wie de aard van het vrijwilligers werk door Corona is veranderd en die het contact met anderen waarschijnlijk missen. Een onmisbare groep die we enorm waarderen en ook na de corona tijden aan ons willen blijven binden. ’

Het CDANoord-Holland heeft Gedeputeerde Staten gevraagd te onderzoeken welke manier hiervoor het beste past en dit snel terug te koppelen aan Provinciale Staten.