22 juni 2018

Frank Frowijn voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker HHNK

Voor het Hoogheemraadschap Holland Noorderkwartier, alles boven het Noordzeekanaal,  draagt het bestuur van CDA Noord-Holland op advies van de Selectiecommissie Frank Frowijn voor.

Roy Slort geeft namens de selectiecommissie aan: Frank Frowijn heeft een duidelijk beeld geschetst hoe hij de waterschap constructief wil laten samenwerken met de andere waterschappen en de statenfractie. Dit kwam tot uiting tijdens de sollicitatie, waar hij de commissie heeft meegenomen in zijn visie, Frank heeft een passie voor gebiedsontwikkeling en ziet de belangrijke rol en de steeds belangrijkere rol in het huidige klimaat van de waterschappen bij ruimtelijke (her)ontwikkelingen en met name dat de materie die speelt binnen een waterschap niet alleen technisch kan worden benaderd, maar juist ook politiek.

Frank Frowijn

Ik ben vereerd dat het bestuur mij voordraagt als lijsttrekker en hoop op de steun van de leden tijdens de Algemene Leden Vergadering van september. In de aanloop naar de verkiezingen wordt het belangrijk een helder, overtuigend en begrijpelijk verhaal te kunnen neerzetten over het Hoogheemraadschap en waar het CDA voor staat. De waterschappen fungeren al zo lang zo goed en zo efficiënt dat de meeste mensen het nut en het belang van de waterschappen zijn vergeten.

Door de clusterbuien van de laatste jaren heeft de strijd tegen het water echter een nieuwe dimensie erbij gekregen. Iedereen is inmiddels wel bekend met de beelden van ondergelopen kelders, woningen of straten als gevolg van een enorme hoeveelheid regen die in korte tijd valt in een specifiek gebied. Om ook in de toekomst prettig te kunnen wonen, werken en recreëren moeten we onze steden en dorpen anders ruimtelijk gaan inrichten. Samen met de kandidaten voor de Waterschappen en de Provinciale Staten wil ik me daar voor gaan inzetten en de lijst voor Hollands Noorderkwartier gaan trekken!

Biografie:

Frank heeft als zelfstandig adviseur ervaring in beleidsadvisering en -ondersteuning bij ruimtelijke en economische ontwikkelingen. Daarnaast heeft hij  bestuurlijke ervaring opgedaan als wethouder in Heemskerk en Beverwijk.