24 september 2019

Jaap Bond voorgedragen als voorzitter KAVB

Met trots kunnen we aankondigen dat Jaap Bond 12 december zal worden voorgedragen als voorzitter van de Koninklijke Algemeene Vereeniging voor Bloembollencultuur. Na de formele benoeming zal hij per 1 januari 2020 huidig voorzitter Rene le Clercq opvolgen. Bond is als gedeputeerde Landbouw nauw betrokken geweest bij de land- en tuinbouwsector, en zijn kennis en ervaring die hij heeft opgedaan zal hij in deze rol goed kunnen gaan inzetten. Bond over zijn unanieme voordracht: ‘ik heb er heel veel zin in en ben trots op deze voordracht!’

‘Met deze nieuwe functie voor Jaap Bond nemen we afscheid van een CDA-er die zich twintig jaar heeft inzet voor de provincie,’ aldus Dennis Heijnen, fractievoorzitter van het CDA. ‘Bond was eerst acht jaarStatenlid, waarvan vier jaar als fractievoorzitter. Daarna was hij twaalf jaar Gedeputeerde en sinds de verkiezingen van afgelopen maart zit hij weer in de fractie. Het zal erg wennen worden dat Bond niet meer actief is voor het CDA in de provincie.’ Het afscheid van Bond als Gedeputeerde heeft al plaatsgevonden, zijn afscheid als CDA’er in de Staten zal later plaatsvinden.

Met het vertrek van Jaap Bond zal nummer vijf van de CDA-kieslijst Marleen Sanderse hem opvolgen. Sanderse is op dit moment al actief als duolid en is voormalig wethouder in de gemeente Naarden en later Gooische Meren. Sanderse over haar toekomstige rol: ‘de kennis en ervaring van mijn wethouderschap neem ik graag mee, ik weet wat er speelt in die gemeenten en in de regio en zal dit vertalen naar onze mooie provincie.’ De verwachting is dat Sanderse Bond tegen het einde van het jaar zal gaan opvolgen in de Provinciale Staten.