15 februari 2018

Jongeren aan zet in Noord-Holland!

Voor de komende verkiezingen staan 50 twintigers op de lokale lijsten in de top 15! Maar ook in de provinciale afdeling krijgen jongeren de ruimte om mee te denken en doen. Wil jij een structurele plek binnen het CD(J)A Noord-Holland dan is een van de bestuursfuncties misschien wel wat voor jou! Voor zowel het CDA als het CDJA bestuur zijn wij opzoek naar gedreven en actieve CDA jongeren die van aanpakken houden. Voor het dagelijks bestuur van het CDA Noord-Holland zijn wij opzoek naar een bestuurslid. Voor het CDJA Noord-Holland zijn wij opzoek naar een penningmeester en een bestuurslid ledenwerving en activiteiten. Voor de functie van penningmeester of bestuurslid binnen het CDJA kan je solliciteren door een motivatie en je CV  voor 15 maart op te sturen naar [email protected]. Je wordt uitgenodigd voor een gesprek en je zal vervolgens worden voorgedragen op de ALV, waar de CDJA-leden hun stem mogen uitbrengen.

Werving en Selectiecommissie

In maart 2019 vinden de Provinciale Staten en Waterschapverkiezingen plaats. De provinciale CDA afdeling is verantwoordelijk voor het voorbereiden van beide verkiezingen. Hiertoe heeft het CDA Noord-Holland een wervingscommissie, belast met het zoeken naar mogelijke kandidaten, en een selectiecommissie, belast met het selecteren van de top 10 kandidaten, opgericht. Voor beide commissies zijn we op zoek naar een jongere.

We zoeken iemand die kritisch en constructief is, vernieuwend denkt, een (breed) netwerk heeft binnen het CDJA en CDA in Noord-Holland en een actief is in de lokale gemeenschap. Je kunt niet in één van beide commissies zitting hebben wanneer je zelf ambitie hebt om verkozen te worden in de Staten of in het Waterschap.

De wervingscommissie is actief in de periode april - oktober 2018, de selectiecommissie in de periode juni - augustus 2018. Ben je onder de 31 en heb jij interesse voor één van deze twee rollen, stuur dan uiterlijk 19 maart je motivatie naar Petra de Groot, secretaris Dagelijks Bestuur CDA Noord-Holland via [email protected], bij vragen kan je ook telefonisch contact opnemen (06-13848944).

Jongerenbestuurslid

Binnen het CDA willen wij jongeren voldoende kansen en inspraak geven. Naast het CDJA hebben we daarom ook een jongerenvertegenwoordiger in het Dagelijks Bestuur van de provinciale afdeling. Binnen het dagelijks bestuur (DB) praat jij als jongerenbestuurslid mee op alle terreinen. Van HRM, begroting tot aan de vaststelling van commissies en kandidatenlijsten. Naast inspraak krijg je ook de eigen verantwoordelijkheid voor bepaalde projecten. Herken jij jezelf in het profiel solliciteer dan voor 15 maart door een mail te sturen met je motivatiebrief en CV naar [email protected].