19 februari 2019

Mona Keijzer op bezoek bij Pall Medistad

Medemblik –  Mona Keijzer, Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat bezocht op 15 februari Pall Medistad in Medemblik. In gezelschap van Dennis Heijnen (CDA NH lijsttrekker PS2019), Frank Frowijn (CDA lijsttrekker HHNK Waterschap) en een 20-tal CDA’ers uit West-Friesland is zij ontvangen door  Robert Beuker (Global director Product Engineering) en Michael Duivenvoorden (Maintenance & Facility Manager). Ook de regionale kandidaten van de kieslijst Provinciale Staten Noord-Holland waren aanwezig;  Diana Dekker (Zwaag) en Simon Dijk (Enkhuizen).

Bij Pall Medistad werken meer dan 300 mensen (uit Nederland, Spanje, Portugal, Bulgarije en Polen) en dit bedrijf is de grootste werkgever in de stad Medemblik. Pall Medistad is al meer dan 40 jaar toonaangevend ontwikkelaar en producent van producten voor eenmalig gebruik voor de medische en biotechnologische industrie. Michael Duivenvoorden (Pall): “Behoud van onze mensen op de werkvloer is voor ons van groot belang. Dat zit hem in een uitnodigende kantine en goede koffie, maar we bieden ze ook training en opleiding”. Bart Goossens (Pall) vult aan: “Tempoteam zit bij ons inpandig. Dit helpt ons om snel te kunnen schakelen bij pieken, maar ook bij het aanbieden van trainingen.” Pall is de afgelopen drie jaar elk jaar 30% gegroeid, uitbreiding is wenselijk en hierover gaat wethouder Harry Nederpelt van de Gemeente Medemblik graag met ze in gesprek.

Mona Keijzer: “Pall is een uniek bedrijf dat belangrijke producten fabriceert die worden ingezet voor bijvoorbeeld vaccins en medicijnen”. Afsluitend bedankt Mona Keijzer Els van den Bosch voor de organisatie en Robert Beuker en Michael Duivenvoorden voor de ontvangst.

Foto door Suzanne Wijdenes Fotografie