04 juli 2019

Woordvoerderschappen verdeeld

Afgelopen fractievergadering hebben de fractieleden de woordvoerderschappen onderling verdeeld. Na lange onderhandelingen en een coalitie waar het CDA niet aan meedoet, zijn de verschillende commissies voor de komende Statenperiode bekend. Met vier commissies blijft het aantal gelijk aan de vorige periode, wel zijn de onderwerpen veranderd. De vier commissies zijn: Natuur, Landbouw en Gezondheid (cie. NLG), Ruimte, Wonen en Klimaat (cie. RWK), Economie, Financiën en Bestuur (cie. EFB) en Mobiliteit & Bereikbaarheid (cie. MB).

Met het bekend worden van de commissies kon de fractie de deelnemers aan de commissies aanwijzen en onderling de woordvoerders aanwijzen. In NLG zullen Willemien Koning en Jaap Bond plaatsnemen. In RWK zullen Marleen Sanderse en Wilma van Andel plaatsnemen.  In EFB nemen Dennis Heijnen en Christa Kuiper plaats. In MB voeren Christa Kuiper en Willemien Koning het woord. Op hun persoonlijke pagina op de website is te vinden wie welk woordvoerderschap op zich neemt.

Naast de woordvoerderschappen zijn ook andere functies verdeeld. Dennis Heijnen blijft fractievoorzitter. Hij wordt daarbij ondersteund met Christa Kuiper-Kuijpers als vicevoorzitter. Wilma van Andel vervult de rol van penningmeester. We feliciteren Dennis, Christa en Wilma met hun functies.