31 maart 2017

Bedankje van onze campagneleider Pier Rienks

Beste CDA'er,

De verkiezingen zijn achter de rug. Landelijk heeft het CDA het uitstekend gedaan. Maar hoe is het in Amstelveen verlopen? In de bijlage staan de cijfers. Wat opvalt is dat de PvdA in Amstelveen minder zakt, en D66 meer stijgt dan landelijk. Is dit een waardering voor het college? Misschien. Maar de VVD doet het conform de landelijke uitslag dus die conclusie kunnen we niet direct trekken. Mooi is het om te zien dat de PVV minder progressie boekt dan landelijk en GroenLinks er ook zeer positief uitkomt.

En dan nu het CDA...

Wij doen het minder goed dan het landelijk cijfer. We stijgen 2,5 % en niet 4,0% Dat is een reden tot zorg. Niet als je kijkt naar Amsterdam. Daar steeg het CDA slechts 0,7% i.p.v. 4%. Haarlem en Alkmaar scoren gelijk aan Amstelveen maar bijvoorbeeld Hoofddorp plust 4%, evenals Utrecht en Zwolle. We zullen de komende weken de cijfers verder moeten analyseren. Wat doet welke wijk in Amstelveen? En hoe doen we het per wijk t.o.v. onze concurrenten? Waar zien we uitdagingen en waar liggen kansen? Daar gaat het om. Ik heb er zin in! De campagne voor de Gemeenteraad is wat mij betreft begonnen!

Hartelijk gegroet,

Pier