09 april 2020

Oud-CDA-raadslid Fred Schneider overleden

Helaas moeten wij melden dat onze partijgenoot Fred Schneider is overleden.

Fred is 95 jaar geworden.

Fred was een zeer beminnelijk en aimabele man, een CDA'er in hart en nieren.Fred was overtuigd katholiek. Hij werd in 1945 lid van de Rooms-Katholieke Staatspartij, de voorloper van de KVP. De KVP ging later op in het CDA. Fred is altijd lid van het CDA gebleven.

Fred was zeer actief in de Amstelveense gemeenteraad. Fred kwam in 1972 in de raad, eerst voor de KVP, later voor het CDA. Hij is 26 jaar actief geweest in de gemeenteraad, in 1998 nam hij afscheid.Fred heeft in alle commissies gezeten die er destijds waren, dat waren er veel meer dan nu het geval is. Fred was een zeer gewaardeerd fractielid en fractievoorzitter. Hij was in staat om bruggen te slaan met andere partijen en onderhield altijd goede relaties met andere partijen.

Fred was slim en humoristisch. Fred was geen man van grote woorden maar wist altijd met weinig woorden een goed en helder verhaal neer te zetten waar met veel aandacht naar geluisterd werd. Fred werd onderscheiden met de gouden erepenning van de gemeente Amstelveen, de Gouden Speld van de gemeente Amsterdam en geridderd in de Orde van Oranje Nassau.

Fred was een zeer betrokken en sociaal mens. Hij was daarnaast ook een kunstliefhebber.
Wij zijn Fred zeer erkentelijk voor alles wat hij voor het CDA heeft gedaan.
Wij wensen zijn nabestaanden alle sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bert Rouwenhorst, voorzitter bestuur CDA-Amstelveen                 Pier Rienks, voorzitter fractie CDA-Amstelveen