06 november 2017

Schiphol moet zich houden aan maximaal 500.000 vluchtbewegingen

Amstelveen - Het CDA Amstelveen vindt dat luchthaven Schiphol zich moet houden aan maximaal 500.000 vluchtbewegingen, ook na 2020.

Volgens fractievoorzitter Ferry van Groeningen groeit in Amstelveen de weerstand tegen de overlast van Schiphol. "Dat heeft niet alleen te maken met beeldvorming. Amstelveners ondervinden daadwerkelijk overlast.”

Extra vliegbewegingen worden op goede gronden gelegitimeerd. “Maar de grenzen zijn met 500.000 vluchtbewegingen wel bereikt.”

Het CDA vindt dat Schiphol zich veel moet op preferent vliegen. Het gaat dan om vluchten die daadwerkelijk van belang zijn voor de economie van Nederland en de werkgelegenheid.

Van Groeningen: 'Groei voor Schiphol zit er in de huidige situatie niet wat ons betreft niet in. Schiphol moet zich richten op preferent vliegen, overlast moet gemeten worden met de juiste meetmodellen en Lelystad moet bereid zijn om een deel  van de overlast (via vakantievluchten) voor zijn rekening te nemen.