15 mei 2017

CDA stelt schriftelijke vragen over behoud Kindertelefoon

Het CDA in Amsterdam maakt zich zorgen over het voortbestaan van de Kindertelefoon. Bij de Kindertelefoon kunnen kinderen en jongeren een gesprek voeren en advies vragen over allerlei zaken, van pesten op school tot problemen bij een scheiding van de ouders, of over mishandeling. Landelijk was de Kindertelefoon in 2016 verantwoordelijk voor het afhandelen van 192.974 telefoontjes en 47.172 chatgesprekken met kinderen[1].

Op dit moment wordt de Stichting Kindertelefoon, die vooral met vrijwilligers werkt, gefinancierd door de VNG, maar die regeling houdt binnenkort op te bestaan. Daarmee komt het voortbestaan van de organisatie mogelijk op losse schroeven te staan. Het CDA wil dat de Kindertelefoon ook in Amsterdam behouden blijft. De partij heeft daarom schriftelijke vragen gesteld.

Diederik Boomsma: “De Kindertelefoon doet heel goed werk en heeft als laagdrempelige voorziening ook een belangrijke signalerende functie. Die moeten we behouden.”

Lees de volledige schrijftelijke vragen hier.

[1] De Kindertelefoon: Luisteren, 2016 in cijfers