01 juni 2017

Werkbezoek Research Meet-Up Urban Vitatily

Op 31 mei was duoraadslid Marc Haverkamp bij de Research Meet-Up Urban Vitality van de HvA. Waar vijf wetenschappelijke onderzoeken met praktische implementatie werden gepresenteerd. Van het monitoren van de motoriek bij Amsterdamse kinderen, het stimuleren van bewegen en eiwitrijk eten bij ouderen tot aan een online tool om rolstoelgebruikers met een dwarslaesie of beenamputatie op afstand te begeleiden in een gezonde leefstijl na hun revalidatie. Projecten die een mooi voorbeeld zijn waar sport als middel gebruikt wordt.

Op verzoek van het CDA werken wethouders Eric van de Burg en Arjan Vliegenthart een voorstel uit waar zowel de financiering als bemensing voor de stimulering van sport en participatieprojecten binnen de gemeente op een integrale manier worden georganiseerd. Zo kunnen we sport en bewegen efficiƫnter inzetten voor preventie van overgewicht en ouderdomskwalen, eenzaamheidsbestrijding en participatie.