25 november 2020

Behoud Wijkcentrum De Pijp!

Wijkcentrum De Pijp zet zich al vijftig jaar in voor een groene, veilige en gezellige buurt. Nu dreigen de professionals en vrijwilligers geen financiering te krijgen voor volgend jaar. Het CDA vindt het essentieel dat buurtbewoners op een laagdrempelige manier betrokken worden in hun eigen omgeving. Het Wijkcentrum is daar een goed voorbeeld van een effectieve en succesvolle manier om zo veel verschillend soorten Pijp-bewoners met elkaar te verbinden. Talloze bezorgde buurtbewoners hebben de Amsterdamse gemeenteraad bestookt met e-mailberichten en duoraadslid Rogier Havelaar nam vorige week een kijkje bij de verschillende initiatieven in de buurt. Mede door deze noodkreten heeft het CDA een motie ingediend om niet alleen Wijkcentrum De Pijp te redden, maar ook Wijkcentrum d'Oude Stadt. Tijdens de begrotingsbesprekingen zal  duidelijk worden wat de visie is van het stadsbestuur. Het CDA hoopt er met de andere politieke partijen uit te komen.

Lees ons voorstel hier.