31 oktober 2019

Vlammend betoog voor uitstel erfpachtdeadline

Na de inspraak van een paar Amsterdamse erfpachters, hield CDA-fractievoorzitter Diederik Boomsma gisteren bij de raadscommissie Ruimtelijke Ordening een vlammend betoog over het onderwerp. Het CDA strijdt al jaren tegen de erfpachtplannen van de stadsbesturen en nu doemt 1 januari 2020 op als deadline voor overstappen op het nieuwe erfpachtstelsel. Alhoewel dit stelsel een slap compromis is van D66, VVD en de SP, is het belangrijk voor erfpachters tijdig over te stappen. Anders lopen ze het risico na 1 januari 2020 duizenden euro's meer te moeten betalen voor erfpacht.

Boomsma bekritiseert het college op hun keuze geen uitstel te geven. Hierdoor lopen talloze Amsterdammers het risico hun huis niet meer te kunnen betalen. Asociaal beleid, volgens het CDA. Zie de video van de bijdrage op Facebook.