25 juni 2018

Voordracht nieuwe voorzitters CDA Amsterdam

Beste Amsterdamse CDA’ers,

De afgelopen weken heeft de selectiecommissie (bestaande uit Maurice Limmen, Christ’l Dullaert en Maarten Hoelen) het sollicitatieproces voor de voorzittersfunctie van het CDA Amsterdam georganiseerd.

De uitkomst hiervan is een advies van de selectiecommissie aan het bestuur. De selectiecommissie is ervan overtuigd dat voorzittersrol het beste bekleed kan worden door Jan van den Berg en Boudewijn Wijnands als duo-voorzittersBeide kandidaten hebben zich ook als duo kandidaat gesteld. Op de ALV van 13 juli zal de selectiecommissie haar advies nader toelichten.

Het bestuur neemt het advies van de selectiecommissie over en draagt hiermee Jan en Boudewijn voor als duo-voorzitters.

Voorafgaand aan de ALV  presenteren Jan en Boudewijn zich graag aan u. U bent van harte uitgenodigd voor deze avonden op dinsdag 3 juli bij Café de Ysbreker (Weesperzijde 23) om 18:00-19:00 en op dinsdag 10 juli bij Café de Ysbreker (Weesperzijde 23) om 20:00-21:00.

Hartelijke groet,

Clemens Sassen
(waarnemend voorzitter)

Korte biografie Jan van den Berg

Jan van den Berg (1964) heeft meer dan 20 jaar bestuurlijke ervaring  in de internationale verzekeringsmarkt.  Hij werkte bij Nationale Nederlanden en AXA en de laatste jaren bij Prudential Financial of USA als Azie CEO waaraan hij nog steeds verbonden is als senior advisor.  Jan woonde met zijn gezin in Singapore van 2007 tot 2017.  Hij is sinds begin dit jaar ook lid van de Raad van Commissarissen van Achmea.

Jan is afgestudeerd in de geneeskunde aan de VU in Amsterdam en heeft daarna een MBA graad behaald van de Rotterdam School of Management (Erasmus) inclusief een semester aan de Wharton School van de University of Pennsylvania.

Hij heeft bijzondere interesse in de gezondheidszorg en is betrokken bij initiatieven om de zorg te vernieuwen in Nederland en Azie.  In Singapore was hij lid van de Economic Strategies Committee van de regering van Singapore, en heeft geadviseerd bij de ontwikkeling van het zorg systeem van Singapore: “Medishield Life” dat in 2015 werd geimplementeerd.

Jan is in 1993 getrouwd met Marijke. Ze hebben drie kinderen.

Korte biografie Boudewijn Wijnands

Boudewijn Wijnands (1992), is Founder en CEO van Deedmob, studeerde aan de Universiteit van Oxford, Bocconi in Milaan en aan de Universiteit van Amsterdam. Boudewijn heeft verschillende financiële traineeships gedaan bij Credit Suisse, ABN AMRO en Laaken Asset Management. Ook heeft hij in de publieke sector traineeships gedaan bij de Verenigde Naties in Ethiopië, de Nederlandse Ambassade in Ghana en bij de Europese Commissie in Brussel als Blue Book trainee. Boudewijn zit in de Programmaraad van De Nieuwe Poort, is Ambassadeur van Stichting Oefenen.nl en is lid van de denktank DenkWerk.

Prijzen: Euronews European Innovator Leader Nomination (2018), Het Financieele Dagblad Talent (2018), St. Gallen Young Global Leader (2018), DJ100 Most Sustainable Leaders in The Netherlands (2018)