11 april 2019

Werkbezoek Apostolisch Genootschap

Op maandag 8 april heeft het CDA Amsterdam een 'open' werkbezoek gebracht aan de kerk van het Apostolisch Genootschap in Amsterdam-Oost. Deze geloofsgemeenschap is een zogenaamde vrijzinnige religieus-humanistische beweging die in Nederlands 15.000 lidmaten heeft. In Amsterdam zijn er in totaal drie gebedshuizen. De CDA-fractie bracht een zogenaamd 'open' werkbezoek aan de vestiging in de Watergraafsmeer, waarbij reguliere CDA-leden zich mochten aansluiten.

Tijdens het gesprek met voorganger Peter Kerkhof kwamen de gebruiken en rituelen van het Genootschap aan bod en de binding met de buurt en de rest van Amsterdam. CDA-fractievoorzitter Diederik Boomsma wil zich graag sterk maken voor de parkeerproblematiek bij het gebouw, met een duidelijke regiofunctie. Vrijwilligers zijn vaak veel geld kwijt aan parkeerkosten, terwijl ze bezig zijn met activiteiten organiseren of schoonmaken.

In het kader van de CDA Gebedshuizentour brengt het CDA Amsterdam bezoeken aan de talloze diverse geloofsgemeenschappen van de stad. In het verleden werden de Gerard Dousynagoge, de Selimiyemoskee en de Oud-Katholieke Kerk al bezocht.