40. Jur Limburg

Kandidaat

Als geboren en getogen Amsterdammer die in verschillende buurten van de stad heeft gewoond, moet ik concluderen dat er heel veel goed gaat, maar ook heel veel verbeterd kan worden.

Ik zou mij de komende jaren in de gemeenteraad of als duoraadslid sterk willen maken voor de volgende punten:

- Gezins- en ouderenvriendelijke binnenstad. Gezinnen en ouderen hebben vaak een auto nodig en behoefte aan een divers winkelaanbod. De binnenstad moet ook voor hen gewoon bewoonbaar blijven.

- Schone en toegankelijke straten voor rolstoelen, rollators en kinderwagens. Veel stoepen puilen uit van de fietsen, terrassen en bestelbusjes. De stoepen zijn om over te lopen, daarom moeten handhavers veel strenger handhaven tegen geblokkeerde stoepen, zodat Amsterdam daadwerkelijk een inclusieve stad is waar iedereen over straat kan.

- Financiële steun voor de beveiliging van Joodse gebouwen. Onze Joodse gemeenschap staat onder druk. Amsterdammers moeten veilig naar hun gebedshuis of winkels kunnen, daarom is het essentieel dat de gemeente bijspringt en Joodse Amsterdammers helpt beschermen tegen existentiële dreigingen.

- Strengere handhaving tegen blow-en-braltoerisme op de Wallen. Blowen, drinken en prostitutie is niet stoer. Daarom moeten we harder optreden tegen de overlastgevers op in de oude binnenstad. Slechte gasten moeten gewezen worden op hun slecht gedrag.