Hans Res

Hans Res vertegenwoordigt het CDA in de bestuurscommissie van stadsdeel Zuidoost. Hans wordt daarbij ondersteund door Jozef Badal.

Hans blijft graag op de hoogte van wat u vindt dat er beter moet of anders kan in stadsdeel Zuid. U kunt daarvoor contact opnemen via: res00015@planet.nl.

U kunt ook contact opnemen met de fractie van het CDA in de gemeenteraad.

Hans is geboren in Amsterdam en woont sinds 1982 in Amsterdam Zuidoost. Hij is getrouwd, heeft twee zoons, en is trotse opa van twee kleinkinderen. Hans is een echte ondernemer. Hij heeft 30 jaar een slagerij gehad op de Kinkerstraat en staat nu samen met zijn zoon in de zaak op de Overtoom. Vanuit zijn ondernemerschap heeft hij een keur aan functies vervuld, zoals voorzitter van de Amsterdamse slagers, voorzitter van Keurslagers Groot Amsterdam. Door de stadsvernieuwing in de Kinkerbuurt in 1974 is hij bij de politiek betrokken geraakt. Waarna hij een keur aan functies namens het CDA heeft vervuld. Naast zijn zakelijke nevenactiviteiten, is en was Hans actief in het verenigingsleven en vrijwilligerswerk in Amsterdam. Zo is bij bijvoorbeeld voorzitter RTC Olympia (de wielertoerclub van Amsterdam) en is hij coach van jongeren in Zuidoost.

Hans Res: "Twee zaken gaan mij in het bijzonder aan het hart: allereerst onderwijs. Onderwijs is het allerbelangrijkste voor de Amsterdammers, jong of oud. En daarnaast is het mogelijk maken van sport voor zoveel mogelijk mensen voor mij een must."