13 maart 2017

CDA deed weer mee aan NLdoet

Net als in voorgaande jaren heeft CDA Bloemendaal ook dit jaar weer met een aantal mensen deelgenomen aan NLdoet, het landelijke tweedaagse vrijwilligersevenement van het Oranje Fonds.

Deze keer ging de actieve leden, waaronder fractie- en bestuursleden, op vrijdagmorgen 10 maart naar De Voghelsanck in Vogelenzang, om daar voor de daar woonachtige ouderen groenten, kruiden en viooltjes in houten en plastic bakken te planten. Daarmee werd niet alleen de ingang van het wooncomplex opgefleurd, maar de geplante groenten en kruiden worden ook gebruikt bij de lunches van de ouderensoos.

Daarnaast werden er ook samen met de ouderen die dat wilden bloemstukken en boeketten gemaakt. Er ontstonden prachtige werkstukken. Fractiemedewerker Ela Dreijer hielp bij het bloemenschikken.

Onder andere bestuurslid Elly Olthoff en de fractieleden André Burger, Michael Schnackers en Geert Beusen plantten, groenten, kruiden en viooltjes.

De actieve leden hebben de ochtend bij De Voghelsanck als heel nuttig en vooral ook zeer gezellig ervaren. Mede door het mooie weer was het heerlijk om in de buitenlucht aan het werk te zijn.

Fractie- en bestuursleden danken de begeleiders van de ouderensoos voor alle hulp en ondersteuning en de smakelijke lunch waaraan CDA Bloemendaal mocht deelnemen.