09 november 2019

CDA gaat akkoord met Begroting 2020

Op donderdag 7 november 2019 werd er tijdens de raadsvergadering gesproken over de begroting 2020. Deze begroting bevat weinig nieuwe beleidsvoornemens omdat er binnenkort een kerntakendiscussie zal starten. Alle taken van de gemeente zullen dan onder de loep worden genomen.

Bij deze begroting werden maar liefst 26 nieuwe voorstellen gepresenteerd. De CDA-fractie liet zich hier bij monde van fractievoorzitter André Burger positief over uit.

De CDA-fractie belichtte tijdens de Algemene Beschouwingen een aantal thema’s: Financiële situatie en kerntakendiscussie, Dorpskernenbeleid, Sociaal domein en Cultuur.

Daarnaast werden er door het CDA twee moties ingediend: één met als onderwerp “Ontwikkelen dorpsvisie” en één met als onderwerp “Verhoging aantal betaaltermijnen gemeentelijke belastingen”.

Tijdens het debat kreeg de CDA-fractie de toezegging dat het ontwikkelen van een dorpsvisie betrokken wordt bij het ontwikkelen van de omgevingsvisie en dat er overlegd zal worden met Heemstede en Zandvoort over het verhogen van het aantal betaaltermijnen. Daarop konden de moties worden ingetrokken.

Na een debat van bijna 5 uur ging de raad vrijwel unaniem akkoord met de begroting voor het komend jaar.