06 mei 2020

OPROEP AAN DE REGERING

CDA Bloemendaal aan 400 CDA fracties en besturen: roep regering op kwetsbare kinderen uit Griekse kampen ook in ons land te ontvangen

Beste CDA'ers,

Griekenland stuurde zeven maanden geleden een noodkreet naar de leden van de Europese Unie: neemt u alstublieft een groep van 2.500 kinderen over die zonder familie vastzitten in de overvolle vluchtelingenkampen. Elf Europese landen hebben hieraan gehoor gegeven. Maar de Nederlandse regering doet niet mee. Terwijl nog honderden kinderen vastzitten in de kampen. Ruim veertig Nederlandse gemeentes hebben zich bereid verklaard kinderen te ontvangen. Zonder een besluit van onze regering, waarin het CDA een sleutelpositie bekleedt, gebeurt er niets en blijven deze kinderen in hun levensbedreigende situatie, extra bedreigend in coronatijd.

Daarom wordt verondersteld u een fractie en bestuur een oproep te doen aan onze partijtop.

Dit kunt u doen:

1. Onderteken als bestuur en fractie een oproep met de volgende tekst: Wij roepen op de zorg voor kwetsbare kinderen uit de Griekse vluchtelingenkampen op ons te nemen en een deel van hen in ons land op te vangen.

2. Zend uw oproep aan onze voorzitter Rutger Ploum ( [email protected] ) , aan onze fractievoorzitter in de Tweede Kamer Pieter Heerma ( [email protected] ) en ook aan onze secretaris Marischa Kip ( marischa.kip @ cda.nl ) en ( [email protected] ).

3. Vraag aandacht voor uw oproep in de (lokale) media en op sociale media.

Wij, leden van het CDA, kunnen met deze oproep het leven van kinderen ten goede veranderen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur CDA Bloemendaal

Anne-Marie Soeteman-Wolf, voorzitter

Jantien Westra, secretaris