10 maart 2018

'Sportnota teleurstellend en weinig ambitieus'

Donderdag 8 maart 2018 heeft de gemeenteraad van Bloemendaal de nieuwe sportnota vastgesteld. Hoewel de CDA-fractie de sportnota vooral een stand van zaken op het gebied van sportbeleid vindt en in de sportnota een duidelijke visie op de nabije toekomst ontbreekt, heeft de fractie toch ingestemd met vaststelling van de sportnota, omdat in het raadsvoorstel over de nota ook een pakket financiële maatregelen voor o.m. de diverse sportverenigingen is opgenomen.

De fractie mist(e) in de sportnota wel doelstellingen voor een meerjarig beleid en specifiek een aanpak van in de sportnota gememoreerde en alom bekende knelpunten. "Deze nota is te weinig richtinggevend en maakt onvoldoende duidelijk hoe individuele, breedte- en topsport zich moeten gaan ontwikkelen. Er wordt geconstateerd dat er diverse knelpunten zijn, maar oplossingen of aanzetten daartoe ontbreken teveell", aldus fractiewoordvoerder Michael Schnackers.

"De CDA-fractie betreurt dat zeer, had andere verwachtingen van deze sportnota en vindt deze sportnota dan ook teleurstellend en weinig ambitieus." De CDA-fractie vindt dat het volgende college van Burgemeester & Wethouders op belangrijke onderdelen meer vorm en inhoud moet gaan geven aan het sportbeleid.

Om die reden stemde de CDA-fractie ook voor een motie van D66, Liberaal Bloemendaal en PvdA, waarmee aan het volgende college een aantal speerpunten worden meegegeven voor het beter vorm en inhoud geven aan het sportbeleid in deze gemeente.