Peter Ruys

# 6

Bloemendaal is een prachtige plek om te wonen. Dichtbij de grote stad (Haarlem en Amsterdam) en ook omringd door natuur, de duinen en het strand met onbegrensde mogelijkheden voor recreatie en sport. Ideaal ook om kinderen te laten opgroeien, met de vele scholen en sportverenigingen en de veilige leefomgeving. En de kleinschaligheid van de vijf dorpen die ervoor zorgt dat bijna iedereen elkaar kent.

Het CDA wil dat Bloemendaal wij graag zo behouden, ook voor de toekomstige generaties. Maar daarvoor blijft altijd werk aan de winkel. De uitdagingen die er zijn bijvoorbeeld op het gebied van gemeentelijke financiën en een beperkte stijging van de gemeentebelasting (WOZ), goede scholen met voldoende geld voor onderhoud en onderwijs, hoe zorgen we voor voldoende doorstroming op de woningmarkt zodat ook nieuwe gezinnen hier kunnen komen wonen, en hoe maken we ook ruimte voor sociale woningbouw en de noodzakelijke opvang van statushouders

Bloemendaal zal daarnaast moeten blijven aantonen dat ze status als onafhankelijke gemeente verdient, niet in de laatste plaats door de manier waarop de bestuurscultuur in de gemeenteraad vorm krijgt. Daarin zijn de laatste tijd hoopvolle stappen gezet.

En het CDA zal dat blijven doen, samen met de burgers van Bloemendaal. Onder leiding van Bob van der Veldt zet de fractie de lijn door die het CDA de afgelopen jaren, onder tomeloze aanvoering van André Burger al heeft ingezet.