19 april 2010

Carrousel en Raad van 15 april

Een motie van de PvdA over Kroonringen was mijn onderwerp van vanavond. Kroonringen zijn kunstof ringen om onze plastic inzamelzakken aan te kunnen vastbinden. Dan waaien ze niet weg.

Een sympathiek voorstel, ware het niet dat de gemeente al 200 ringen heeft besteld en dit al gaat testen op 3 plekken in onze gemeente. Natuurlijk kunnen we als bewoners ook ons initiatief tonen en met elkaar wegvliegende zakken opruimen. Het voorstel is ons CDA inziens dus overbodig.

In de raadsvergadering heb ik voor het CDA nog wel een stemverklaring voorgedragen (wel akkoord met voorstel, maar met een opmerking) voor de antidiscriminatie-voorziening. We vinden de kosten wel flink omhoog geschoten en verwachten van de komende wethouder dat hij of zij kritisch blijft kijken naar de resultaten en kosten hiervan.

Meer info kun je altijd op de site van de gemeente vinden: www.castricum.nl

tot de volgende keer