15 juni 2010

Carrousels en Raad van donderdag 10 juni

Wederom als voorzitter de carrousels voorgezeten. De onderwerpen waren de Voortgangsrapportage Zanderij, de Dorpsstraat 65 (oude gemeentehuis dat nu een kleinschalig grand-cafe en B&B wordt) en natuurlijk allerlei amendementen (tekstwijzigingen in de stukken) en moties (adviezen aan het college) voor het Buitengebied.

De Zanderij zit volgens het CDA op een dood spoor. Het wordt tijd dat we hier met nieuwe blik naar kijken. Er zijn nieuwe ideeën vanuit de burgers gekomen, gaan we hier wat mee doen? Helaas was er te weinig tijd, dus gaan we de 24e juni verder. U kunt hier natuurlijk bij zijn, hou de krant in de gaten of surf naar www.castricum.nl

Voor de dorpsstraat 65 was er vanuit het CDA wel de opmerking dat de eigenaars al klaar zijn met de verbouwing, voordat de raad heeft besloten. Dit is een omgekeerde volgorde en is iets wat normalerwijze zo niet gaat.

Na een interessante discussie over de diverese amendementen zijn beide voorstellen, Kadernota Buitengebied en Ruimtelijk plan landelijk gebied tijdens de raadsvergadering aangenomen.

Ook het Kleurenorkest opnemen in het Plan van Scholen opnemen is unaniem aangenomen. De directie en sponsor waren aanwezig om deze bevestiging te horen. Nu zorgen voor voldoende leerlingen.