03 september 2013

CDA overlegt over spoorwegovergang Castricum

Enkele maanden geleden is er vanuit de CDA-gelederen een alternatief plan ingediend bij B&W

De beide lokale bladen hebben daarover geschreven.

Het plan voorziet in het realiseren van meer verkeersstroken. Dat moet de doorstroming over de stationsstraat bevorderen. Dat vermindert het hinderlijk opstropen van het verkeer als doorgaand verkeer moet wachten achter auto's die af willen slaan. Het zorgt er voor dat als de spoorbomen weer open zijn de files snel weer kleiner worden. Dus minder ergernis.

Gebleken is dat de betrokken wethouder erg gecharmeerd is van deze relatief eenvoudige oplossing. Op maandagavond 2 september heeft de fractie daarover gesproken met enkele betrokkenen uit de dorpsstraat. Uit het overleg kwam duidelijk naar voren dat men die oplossing op zich veel belovend vond. Door de betrokkenen is gevraagd is om op detail niveau enkele wijzigingen aan te brengen.

Zo moet worden voorkomen dat de entree naar de dorpsstraat verandert  en geen extra verkeer aantrekt. Vanuit de CDA-fractie is nogmaals benadrukt dat de bevordering van de doorstroming op de stationsstraat centraal staat.

Verder werd duidelijk dat er op het gemeentehuis wordt getekend en gestudeerd op de aangeboden oplossing. Vanuit het gemeentehuis is daarover overleg met de betrokkenen.

Het onderstreept weer eens dat soms eenvoudige oplossingen, die veel minder kosten, het bestuderen waard zijn.

Wilt u nog eens lezen  hoe dat plan ook al weer er uit zag: kijk op de website van CDA-castricum.

De CDA-fractie was zeer content met dit gesprek.

CDA-fractie Fer Wilms.