22 oktober 2013

Het sociaal beleid en de gemeente.

Naast waardering voor de open houding waren er heel veel zorgpunten en suggesties.

Ter voorbereiding van het verkiezingsprogramma waren vertegenwoordigers van diverse maatschappelijke groepen ingegaan op de uitnodiging van het CDA- Castricum. De ontwikkelingen in de AWBZ, de WMO, de Jeugdzorg, gezondheidszorg; het kwam allemaal over tafel. Met name de enorme taakverzwaring voor de gemeente hield de aanwezigen bezig. Is de organisatie van de gemeente in staat om dit uit te voeren. Waar liggen de prioriteiten voor het CDA?

Enkele punten en opmerkingen pasten prima in het verkiezingsprogramma.

Over bleef de vraag of de geïnteresseerde burger wel  voldoende bekend is wat eea gaat betekenen. Wat de consequenties zijn van de grote delegatie naar het gemeentelijk niveau.
Afgesproken is dat we met elkaar een informatie/gespreksmiddag gaan organiseren.
Een openbare bijeenkomst met een aankondiging in de pers.
Daarbij zullen 2 sprekers uit het veld en de wethouder sociaal beleid de heer Fred Mosk voor worden gevraagd.
Een groepje zal de bijeenkomst gaan voor bereiden.

Een ding was duidelijk; de boven genoemde middag zal worden gehouden op woensdagmiddag 20 november.

Inmiddels heeft het voorbereidend overleg op maandag 21 oktober plaats gevonden. De voorbereiding is gestart.
We gaan het met elkaar organiseren. Een fijne samenwerking.

Noteer alvast 20 november ca 15.00 uur.
Gerrit Branderhorst.