29 september 2013

Meer mensen uit de bijstand

Het aantal mensen in de bijstand stijgt ook in de gemeente Castricum nog steeds. Op het moment dat mensen vanuit hun WW positie (6 maanden tot 3 jaar) in de bijstand terecht komen, komen ze helaas pas in het vizier van de gemeente. De gemeente wordt dan verantwoordelijk voor deze mensen.

Om deze mensen weer aan het werk of een nuttige dagbesteding (dat hangt af van je mogelijkheden als persoon) wordt er van alles samen met de client ondernomen. Natuurlijk eerst inventariseren wat een persoon kan, trainingen op allerlei gebied aanbieden en natuurlijk ook voor deze groep worden de uitzendbureau's nog nadrukkelijker een partij.

Ook zij zijn tegenwoordig niet alleen gericht op snelle plaatsing van makkelijk te plaatsen mensen, maar hebben ook veel contacten met bedrijven om mensen uit de bijstand weer een betere uitgangsmogelijkheid te bieden.

Ons motto: "we doen het samen" komt ook hier weer goed uit de verf

namens het CDA Castricum
Elize Bon