03 september 2012

Ontwikkelingen rond De Bakkerij. 3 september 2012

Naar aanleiding van recente berichtgeving over/van De Bakkerij heeft  het CDA  de volgende vragen aan de gemeente gesteld:

1.       N.a.v. de voorgenomen afgifte van een omgevingsvergunning t.b.v. de Bakkerij is er door een omwonende bezwaar aangetekend. Is het bekend wat er met dit bezwaar gebeurd?

2.       Wanneer mag verwacht worden dat er een vergunning wordt afgegeven??

3.       Moeten er door de Bakkerij vijf parkeerplaatsen gerealiseerd worden? Zo ja wat is de relevantie van deze voorwaarde

4.       Zijn er eventueel (nog) andere belemmeringen om een vergunning af te geven?

Hierop zijn de volgende antwoorden ontvangen:

Op 1 augustus 2012 heeft u enkele vragen gesteld over de behandeling van het plan aan de Dorpsstraat 30 te Castricum. Hieronder vindt u puntsgewijs de antwoorden.

1. Het bezwaar dat is ingediend wordt gezien als prematuur bezwaar. Het is pas mogelijk bezwaar te maken na besluitvorming, dus na het verlenen of het weigeren van de vergunning. Het bezwaar dat is ingediend wordt ter kennisgeving aangenomen.

2. De uiterste datum voor het nemen van een besluit is 7 september 2012. Er gaat een brief uit voor de aanvullende stukken die bij de MRA moeten worden aangeleverd, hiermee kan de termijn nog maximaal 25 dagen worden opgeschort, dat houdt in dat uiterlijk 2 oktober 2012 een beslissing moet zijn genomen.

3. Uit het advies van Verkeer komt naar voren dat er 5 extra parkeerplaatsen nodig zijn, er wordt bekeken of deze parkeerplaatsen in de buurt gevonden kunnen worden. Hierover zal overleg plaatsvinden met de verantwoordelijk wethouder, Dhr. Meijer.

4. Andere voorwaarden om af te kunnen wijken van het bestemmingsplan zijn de eisen die de MRA stelt en het tekenen van een planschade overeenkomst voor het besluit.

CDA fractie - Maria Overtoom