29 juni 2018

Strandplateau en onderwijshuisvesting dubbel onderstreept in raadsprogramma

Met een aantal moties wordt de kadernota 2019 door het CDA aangegrepen om zeker ook richting het nog te vormen, nieuwe college een aantal belangrijke en actuele dossiers extra onder de aandacht te brengen. We blijken hofleverancier wat het aantal ingediende moties betreft. Hierbij hoort het inzicht dat, wanneer we de komende raadsperiode iets willen bereiken, we, op dit soort momenten, niet moeten afwachten.

De moties t.a.v. het strandplateau en onderwijshuisvesting worden gesteund door een meerderheid van de raad, weten we sinds de raadsvergadering van 28 juni.

Wat betreft het strandplateau wordt het college opgeroepen meer eigenaarschap te tonen dan wel te stimuleren in de overleggen met de direct betrokkenen bij het plateau. Elk kwartaal wenst de raad voortgang te kunnen zien in een rapportage die hiervoor wordt opgesteld. Het doel van de motie om, door de gewenste opstelling van het college in deze, nu eens verbeteringen door te kunnen (zien) voeren wat betreft de uitstraling van het strandplateau.Wat betreft onderwijshuisvesting wordt het college aangespoord om het zogenaamde Integraal Huisvestingsplan (IHP) Onderwijs te herijken op basis van de laatste ontwikkelingen. De raad wil een bijgewerkt IHP kunnen gebruiken bij de besluiten die op korte termijn al moeten worden genomen i.h.k.v. de fusie tussen De Sokkerwei en De Klimop en verbouw / nieuwbouw van de Cuneraschool. Ook vindt er al langere tijd planvorming plaats die al dan niet moet leiden tot een Integraal Kind Centrum in Castricum-Oost.Andere moties o.a. met betrekking tot Tiny Houses, kunst & cultuur en de circulaire economie zijn op basis van een eerdere commissievergadering hierover niet ter stemming gebracht en worden bewaard voor een volgende keer.