27 november 2015

Hoe maken wij Heemskerk veiliger?

Donderdagavond jl. vond er in Castricum een raadsactiviteit plaats over veiligheid!

Op 7 december zal Peter Oskam samen met burgermeester Mieke Baltus in ‘De Vrijburcht’ Vrijburglaan 2, 1962VA Heemskerk van 20.00u tot ca. 22.00u deelnemen aan de discussie: ‘Hoe maken wij samen Heemskerk veiliger?’

Peter Oskam is in Heemskerk geen onbekende, hij heeft menigmaal in Heemskerk voetbalwedstrijden geleid als scheidsrechter. Peter is woordvoerder van de CDA fractie voor veiligheid en justitie in de Tweede Kamer. Hij vindt de bezuinigingen op de politie dubbeldom en wil altijd celstraf bij wapenbezit. Wat Peter betreft is er geen plek hier voor een asielzoeker die een misdrijf pleegt. Ook heeft hij het kabinet herhaald gewaarschuwd voor de huidige asielproblematiek. En hij heeft recent nog gepleit voor geen verdringing bij woningtoewijzing.

Peter is tegenstander van wietexperimenten in gemeenten, wil meer politievrijwilligers en is ook voor een verplichte afname van DNA bij in zekerheidstelling. Maar hij wil ook weer de ouderwetse ballotage terug bij voetbal om agressief gedrag aan te pakken.

Mieke Baltus heeft samen met alle Heemskerkers veiligheid hoog in het vaandel en wil vanuit haar rol als burgermeester met alle Heemskerkers samenwerken aan het verbeteren ervan.

Wordt Heemskerk hier veiliger van? We vragen dit ook aan u in de zaal en aan burgermeester Mieke Baltus en willen dat Peter daarbij vanuit Den Haag voor ons meewerkt. U bent van harte welkom als u mee wil denken en praten over: ‘Hoe maken we samen Heemskerk veiliger?’.

Hier de foto van burgermeester Mieke Baltus