27 februari 2018

CDA-Kamerlid Heerma in gesprek over armoede in onze stad

Het is tijd voor verandering. Tijd voor een schuldenvrije gemeente. Op zaterdag 3 maart komt kamerlid Pieter Heerma, woordvoerder van Sociale Zaken & Werkgelegenheid, naar Den Helder. Hij praat met de Helderse Voedselbank en met inwoners over armoede. Iedereen is welkom!

In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Nico Bais, voorzitter van de Voedselbank in Den Helder weet als geen ander hoe hoog de nood in Den Helder is. “De overheid kan veel voor deze mensen betekenen”, aldus Bais. “Daarover wil ik met hen in gesprek.” Lijsttrekker Krul en kamerlid Heerma, beide van het CDA, gaan de uitdaging graag aan en vertellen wat de overheid moet doen om armoede te voorkomen.

Samen op weg naar een gemeente waarin inwoners meedoen, schuldenvrij zijn en genieten. Het is hét ideaal van de kersverse nummer 3 van het CDA, Fotigui Camara. Hij daagt het publiek uit met de overheid in gesprek te gaan: “De gemeente kan helpen met een stadspas met kortingen, een collectieve ziektekostenverzekering of kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Het is van belang dat mensen hun zorgen rondom schulden kwijt zijn. Minder zorgen, een positieve kijk naar de toekomst en ondersteuning bij moeilijke situaties zorgt voor meer levensvreugde. En levensvreugde is een basisbehoefte van ons allemaal. Dát is een eerste stap om mensen erbovenop te helpen.” Fotigui Camara is strijdlustig en ziet dit als zijn missie voor de komende periode in de gemeenteraad. “Don Ceder, een advocaat en politicus uit Amsterdam, is een geweldig voorbeeld. Ceder zet zich in voor de schuldenproblematiek bij huishoudens in Nederland.”

Het gesprek is op zaterdag 3 maart van 10.30 tot 11.30 uur in MFC ’t Wijkhuis, Texelstroomlaan 5. Iedereen is van harte uitgenodigd om te luisteren of mee te praten. Een gratis kopje koffie staat klaar.

Aansluitend is de uitzending van De Week Op Zaterdag van de LOS.