22 juni 2018

CDA presenteert Heleen Keur als wethouderskandidaat

Afgelopen maanden vonden coalitieonderhandelingen plaats. Richting de afronding is gesproken over de portefeuilleverdeling. En daarmee werd ook de wethouderskandidaat bekend. Fractievoorzitter Harmen Krul: ”Vanaf het begin was ons uitgangspunt dat we onze kandidaat naar voren schuiven afhankelijk van coalitie, portefeuille en competenties. De raadsfractie heeft met elkaar besloten dat Heleen Keur, momenteel fractievoorzitter van het CDA in de Provinciale Staten ons nu het best kan vertegenwoordigen.

Heleen Keur heeft een jarenlange ervaring als gemeenteraadslid en Statenlid. Zij is een echte verbinder en kan daarmee een stevige rol spelen in de bestuurlijke vernieuwing die het CDA heeft uitgesproken in haar verkiezingscampagne. Heleen Keur “Ik vind het een geweldige uitdaging om met inwoners en organisaties in Den Helder aan de slag te gaan. De stad heeft een stevige opgave en ik zet me daar graag voor in.”

Krul: “Ik ben heel enthousiast over Heleen Keur. Daarmee is het team van het CDA compleet. Een stevige fractie met ervaring en nieuw bloed. ’Onze insteek is dat de burger bepaalt, en de politiek vertaalt. Met die opdracht gaat de nieuwe fractie en onze wethouder in het college aan de slag’’ Besluit de verse CDA-fractievoorzitter.

De huidige wethouder Edwin Krijns zette zich de afgelopen periode in op Economische Zaken en stond aan de basis van het economisch investeringsprogramma De Kop Werkt! van 30 miljoen. Hiervan worden belangrijke investeringen op het gebied van toerisme, de haven, bereikbaarheid en de aansluiting arbeidsmarkt en onderwijs gedaan. Het CDA is Krijns dankbaar voor zijn inzet, Krul geeft tevens aan blij te zijn dat Edwin Krijns zijn kennis en ervaring gaat blijven inzetten in de fractie. ‘’Deze keuze is niet alleen goed voor het college, het is ook het beste voor onze fractie, in onze deels vernieuwde fractie is het belangrijk dat kennis geborgd is. Zodat we naast een goede wethouder ook een sterke fractie houden, die samen de komende vier jaar zich hard maken voor de inwoners van Den Helder’’, aldus Krul.

Binnenkort wordt de portefeuilleverdeling bekend gemaakt van de coalitie