01 december 2021

CDA komt zijn verkiezingsbeloften na! Gymsportcentrum gerealiseerd!

In het verkiezingsprogramma van het CDA voor de periode 2016-2022 stond de realisatie van het gymsportcentrum prominent in de lijst met ambities.

Onze CDA-wethouder Vincent Tuijp is verantwoordelijk voor Sport binnen het college. Hij heeft zich de afgelopen zes jaar keihard ingezet om onder meer dit prachtige Gymsportcentrum te realiseren. De bouw van deze geweldige sportfaciliteit is volledig duurzaam en heeft ook verschillende huurders gevonden die maar al te graag gebruik maken van deze locatie. Zo is daar onder andere de Turnvereniging Mauritius, Budocentrum Fun & Fit en de danszalen die gebruikt worden door het Club en Buurthuiswerk CBW.

Geschiedenis
Sinds 2009 worden al gesprekken gevoerd over het vrij maken van de Maria Goretti locatie in het centrum van Volendam. In september 2015 heeft de raad ingestemd met de eerste  kaders om een nieuw gymsportcentrum op te zetten. Over de periode van 2016 - 2019 zijn door de raad  aanvullende kaders vastgesteld zodat de definitieve goedkeuring op 30 januari 2020 kwam en  met de bouw kon worden begonnen.

Opening Gymsportcentrum Februari 2022!
Afgelopen weekend was  op uitnodiging van wethouder Tuijp voor de raadsleden een mogelijkheid om een rondleiding te maken in het prachtige Gymsportcentrum en werden de sportieve mogelijkheden voor de topgymnasten en recreanten door bestuurder Joop Veerman enthousiast toegelicht. Momenteel zijn de verschillende verenigingen bezig met de inrichting van de zalen voordat de faciliteit groots wordt geopend in februari  2022.

Bouwspeelplaats “De Bouwgouw”
Afgelopen zomer is naast het Gymsportcentrum ook de bouwspeelplaats “De Bouwgouw”  geopend, eveneens  een langgekoesterde wens van het CDA. De Bouwgouw is geïnspireerd door het Herfsthuttenfestival dat in de herfstvakantie van 2015 door het CDA is georganiseerd.

Zo kan worden gesteld dat deze beide ontwikkelingen tot de successen van het CDA Edam-Volendam in de afgelopen verkiezingsperiode mogen behoren!