28 september 2015

CDA presenteert programma en kieslijst voor periode 2016-2022

Maandagavond 21 september vond de Algemene Ledenvergadering van het lokale CDA plaats in de Koningshoek van het Krasstadion te Volendam. Met de verkiezingen in november en de fusie per 1 januari 2016 om de hoek, nodigde het bestuur van het CDA alle leden uit Edam, Volendam en Zeevang uit om het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst te presenteren.

Het CDA-programma: Positief en Ondernemend

Gebaseerd op input van lokale ondernemers, vrijwilligers, verenigingen en onze leden is een visiedocument ontstaan dat voor het CDA als richtlijn zal dienen voor de komende raadsperiode van maar liefst 6 jaar. Door goed te luisteren naar wat er speelt in de gemeente en in lijn met de kernwaarden van het CDA zijn naast een visie uiteraard ook een aantal concrete speerpunten geformuleerd op het gebied van onder meer zorg, economie, wonen, sport, onderwijs en verkeer. Vanwege de verlengde raadsperiode van 6 jaar zal het visiedocument om de 2 jaar worden herzien op de actuele ontwikkelingen en vooruitzichten. Het volledige programma valt binnenkort te lezen op de website  en de speerpunten zullen de komende weken ook gepubliceerd worden in diverse media.

De kandidatenlijst – 40 toppers!

Een goed programma valt of staat bij goede mensen die in staat zijn om het te realiseren! Het CDA onderscheidt zich al jaren als een partij met capabele, gemotiveerde, en ambitieuze inwoners die inzetten voor een goed bestuur van onze gemeente. Met het oog op een periode van 6 jaar is dit nu belangrijker dan ooit: de gemeente besturen met betrouwbare en bereikbare mensen die hun vak verstaan.

Met veel trots kan het CDA dan ook na de ledenvergadering een kieslijst presenteren van meer dan 40 gemotiveerde kandidaten, onder aanvoering van lijsttrekker Gina Kroon-Sombroek. Zij wordt gevolgd op de lijst door maar liefst 10 kandidaten die momenteel succesvol zijn als raadslid of steunfractielid en een concrete ambitie hebben om dit werk ook de komende jaren actief door te zetten. Daarnaast is het CDA ook enorm blij dat de lijst verder aangevuld wordt door veelbelovende young professionals, lokale ondernemers, toppers uit het bedrijfsleven. De lijst wordt verder “geduwd” door CDA prominenten als gedeputeerde Jaap Bond en Tweede Kamerlid Mona Keijzer. De volledige kandidatenlijst is binnenkort ook te vinden op de website en de trotse top 11 ziet er als volgt uit:

1. Gina Kroon-Sombroek

2. Vincent Tuijp

3. Alfred de Jong

4. Marcel Schilder

5. Jack de Boer

6. Jan Willem van der Lee

7. John Schokker

8. Ben Bootsman

9. Lia Veerman

10. Henco Hakkers

11. Christiaan de Wit

Al met al was het opnieuw een nuttige en inspirerende avond. Bestuur, wethouder, en fractie van het CDA zijn dankbaar voor de waardevolle input en het vertrouwen van al haar leden. Op naar een fantastische uitslag en een periode waar we als partij met de juiste mensen op de juiste plaats ons opnieuw kunnen inzetten voor alle inwoners en voor een goed bestuur van de nieuwe gemeente!

CDA Edam-Volendam en Zeevang