2. Alfred de Jong

Alfred de Jong

Woont in: Edam

Zet zich in voor: ruimte aan ondernemers om te kunnen ondernemen en onderwijs dat aansluit bij de vraag vanuit het bedrijfsleven

Alfred is voor het bedrijfsleven bestuurlijk actief in de Industrie- en Bedrijvengroep Edam-Volendam en Verenigd Ondernemend Waterland. Hierdoor heeft hij vele contacten in het (voortgezet) onderwijs opgedaan. De lokale en regionale ontwikkelingen die van belang zijn voor een beter leef-, woon- en werkklimaat volgt Alfred op de voet. Daarnaast is hij bestuurlijk actief in het maatschappelijke veld en is hij een netwerker pur sang. Persoonlijk contact met de mensen is belangrijk en om een beter beeld te krijgen van wat er speelt en waar men behoefte aan heeft. Met de realisatie van een nieuw bedrijventerrein en de oprichting van het Economisch en Toeristisch Platform, ziet Alfred graag dat de economische bedrijvigheid weer verder toeneemt en nieuwe ondernemers hun kansen pakken. Dankzij een gezonde economie en een goed investeringsklimaat kunnen er meer banen worden gecreëerd, waardoor mensen weer volop meedoen in de samenleving. Dat geeft vitaliteit aan de gemeenschap, aldus Alfred.

“Vanuit mijn bedrijfskundige en financiële achtergrond vind ik het van groot belang dat alle ondernemers gehoord worden in de (lokale) politiek. Er wordt door de politiek veel van ondernemers verlangd, maar te weinig aan hen gevraagd. Daarom ben in 2014 lid van het CDA geworden om zo hun stem te laten horen.”